26 اسفند 1398 - 08:44
محمد بیگی در گفتگو با ایبِنا عنوان کرد:

بانک مرکزی از مسیر رمز دوم پویا باز نخواهد گشت

رییس اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با تاکید بر اینکه فرآیند فعالسازی رمز دوم پویا غیر حضوری بوده و نیازی به حضور مشتریان در شعب وجود ندارد، گفت: طرح رمز پویا به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد.
کد خبر : ۱۱۲۵۵۹
محمد بیگی

داوود محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره انتشار اخباری مبنی بر لزوم فعالسازی رمز دوم پویا در شعب بانک گفت: فرآیند فعالسازی رمز دوم پویا غیر حضوری بوده و مشتریان برای فعالسازی رمز دوم نیازی به حضور در شعب بانک ندارند و این فرآیند از طریق خودپرداز و درگاه‌های غیر حضوری از جمله اینترنت و موبایل بانک قابل انجام است.


رییس اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: مشتریانی که رمز دوم را قبل از اجرای طرح رمز پویا در اختیار داشتند برای استفاده و فعالسازی رمز پویا صرفا باید شماره تلفن خود را تایید کنند که از طریق خودپرداز قابل انجام است و بانک مرکزی نیز در راستای تسهیل و تاکید بر انجام غیر حضوری این فرایند، به شبکه بانکی ابلاغ کرده تا با رعایت ملاحظات امنیتی امکان تایید شماره تلفن همراه از طریق  اینترنت و موبایل بانک را برای مشتریان فراهم نمایند؛ البته در صورتی که مشتریانی که رمز دوم فعال نداشته باشند لازم است تا با در نظر گرفتن نکات بهداشتی برای فعالسازی رمزدوم از طریق دستگاه های خودپرداز  بانک خود اقدام کنند.


طرح رمز دوم پویا متوقف نخواهد شد


وی با اشاره به گفته برخی کسب و کارها در خصوص لزوم لغو رمز دوم پویا برای مقابله با کرونا گفت: در شرایط فعلی که تعداد زیادی از مشتریان از رمز دوم پویا استفاده می نمایند و برخی از مشتریان نیز اصولا رمز دوم ثابت ندارند اتخاذ هر سیاست جدید می تواند موجبات سردرگمی مشتریان و افزایش مراجعات حضوری را در پی داشته باشد، لذا بانک مرکزی در مسیر رمز دوم پویا باز نخواهد گشت و بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت باید حداکثر تلاش خود را برای حل مشکلات و چالش‌های مردم بکار گیرند. آمارهای میزان استفاده از رمز پویا به صورت جدی از سوی بانک مرکزی در حال رصد و بررسی است وضعیت رمز دوم پویا نسبت به روزهای آغاز طرح بسیار بهبود یافته و مشکل سیستمی در اجرای آن وجود ندارد.


رییس اداره نظام‌های پرداخت تصریح کرد: مشتریان می توانند برای رفع مسائل و مشکلات خود ضمن تماس با مرکز امداد مشتریان بانک خود تماس حاصل نمایند؛ در همین زمینه مرکز تماس کاشف با شماره ٩١٠٠٩٩٦٠ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیشنهادات و یا انتقادات هم‌میهنان در خصوص نحوه خدمت‌رسانی بانک‌ها و موسسات اعتباری است.

ارسال‌ نظر